آشنایی با دیدنی های استان مازندران
نوشته شده توسط : hsi

 

استان مازندران
استان مازندران یکی از سرسبزترین و چشم نوازترین استان های شمالی کشور که در قسمت جنوبی نوار ساحلی دریای خزر واقع شده است. این استان با طبیعت بکر و بینظیر خود به نگین سبز تاج پادشاهی ایران شناخته شده و سرشار از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بوده و دارای آب و هوای معتدل است. افراد بسیاری هر ساله از سرتاسر کشور و جهان برای گذراندن اوقات فراغت و دیدن جاذبه های گردشگری بیشمار استان زیبای مازندران راهی نواحی شمالی کشور شده و تجربه یک سفر به یادمانی را در ذهن خود ثبت خواهند کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی و شناخت مازندران، جاذبه های گردشگری و دیدنی این استان زیبا را برای شما عزیزان نامبرده تا شاید بدینوسیله شما را در برنامه ریزی برای یک سفر راحت و به یادمانی کمک کرده باشیم.


موقعیت استان مازندران در ایران
مازندران سرسبز و زیبا از حدود 338 کیلومتر نوار ساحلی برخوردار بوده و وجود دیدنی هایی نظیر دریای خزر، دامنه‌ های جنگلی و کوهستانی، رودخانه‌ های پرآب، چشمه ‌های آب ‌معدنی پرشمار، آبشارها، غارها و بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی و... بخشی از جاذبه های گردشگری این استان را تشکیل می دهند.

  

مازندران,مکاهای دیدنی استان مازندران,جاهای دیدنی مازندران

 موقعیت استان مازندران در نقشه ایران


استان سرسبز مازندران با مرکزیت شهر ساری در شمال کشور ایران واقع شده و با استان های گلستان، گیلان به ترتیب از غرب و شرق و همچنین با استان های سمنان، تهران و قزوین از جنوب همسایه و هم مرز می باشد. قسمت شمالی این استان نیز، دریای زیبای خزر قرار گرفته است. استان مازندران بر اساس آخرین تقسیمات کشوری از 16 شهرستان به نام های ساری، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، چالوس، سوادکوه، رامسر ، قائم شهر، گلوگاه، نکا، محمود آباد، نور، جویبار و نوشهر تشکیل شده است.


معرفی مسیرهای دسترسی به استان مازندران
در این قسمت به معرفی مسیرهای زمینی و هوایی به منظور دسترسی و ارتباط با استان سرسبز و شمالی مازندران خواهیم پرداخت :
- مسیرهای زمینی مازندران :
مسیرهای جاده این استان از شهر تهران به مقصد مازندران را می توان در 3 دسته مسیر تقسیم بندی کرد:


مسیر شماره 1 برای رسیدن به مازندران:
برای سفر به مقصد مازندران، شما میتوانید از اتوبان بسیج در قسمت شرقی شهر تهران به سوی آبعلی و جاده دماوند حرکت کرده و پس از عبور از شهرهای پردیس، رودهن و بومهن به یک مسیر دو راهه خواهید رسید؛ با انتخاب مسیر سمت راست می توانید از آنجا ابتدا به سوی شهرهای دماوند حرکت کرده و پس از طی مسیر زیبای جاده فیروز کوه به شهر زیبای قائمشهر در استان مازندران برسید. با ادامه مسیر شما می توانید از مسیر سمت راست قائم شهر به سوی شهر ساری یا استان گلستان و از مسیر سمت چپ نیز به سوی بابل، بابلسر و محمود آباد حرکت کرده و از دیدنی های طول مسیر سفر خود در استان مازندران لذت ببرید.

 

مازندران,جاهای دیدنی مازندران,مکاهای دیدنی استان مازندران

 تنگه واشی در  استان مازندران


از جمله جاذبه های دیدنی و گردشگری در طول مسیر 1 به مقصد استان مازندران می توان از روستای جلیزجند، روستای بادرود ، آبشار ساواشی و تنگه واشی در مسیر شهرهای دماوند و فیروزکوه و ادامه مسیر از پل شگرف ورسک در روستای ورسک، کلیسای کوچکی در کنار جاده دیدن نمائید. همچنین مسیر سرسبز و زیبای سوادکوه، آلادشت و پل سفید بخش دیگری از جاذبه های دیدنی و گردشگری این مسیر را تشکیل می دهد.




:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: